05 juni 2007

Pugs pugs pugs!


Jag tycker att mopsar (eller pugs, som det heter på engelska, vilket är ett bättre ord) är det sötaste som finns. Någon dag blir det kanske barn, vem vet, men i dagsläget känner jag att jag är mer sugen på att skaffa en voffse än en unge. Speciellt om de ser ut och beter sig som den där sötnosen ovan, mopsar är så fina att jag liksom dör lite när jag ser dem. Som jag skrivit om vid ett flertal tillfällen är små hundar väldigt populärt i Japan och en sån där liten krabat hade passat alldeles utmärkt i ett litet hem i Tokyo. (Inte blir mops-abstinensen bättre av att Andreas sitter och skickar bilder till mig, den ena på en sötare liten sak än den andra, och skriver "iiih, jag dör!" till var och varannan bild så att jag också gör det... Hur kan de vara så fiiina? Jag tror att mitt hjärta har smält.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja de är verkligen de sötaste hundarna som finns!

Linda sa...

De ÄR ju det. Jag måste ha en mycket snart.

Evaldsdottir är Anna sa...

jag kan iofs hitta många anledningar till att barn är bättre än hundar.

- barn bajsar i blöjor och inte frekvent på golvet
- barn kräver inte promenader klockan 4 en regnig höstmorgon
- barn klarar sig själv på sikt
- barn kan man ta med sig på resor

Av de anledningarna blir det inga hundar här på länge.

Linda sa...

Haha! :D Men njä, jag tror jag håller mig till en hund ett par-tio år till... :P