05 juni 2007

Tokyo i bilder

Någonting jag aldrig aldrig aldrig tröttnar på är bra fotografier av Tokyo. Jag har aldrig satt min fot i en så fotografvänlig stad; spännande motiv finns i varje gathörn. Erik är fantastisk på att fånga Tokyo på bild och jag har nu hittat ytterligare en mästerlig fotograf: Curtis Christophersen. Jag blir fullständigt förlorad i det som hans kameralins snappar upp, som om Tokyo strömmar till mig rakt genom en datorskärm. En puls, en känsla, ett vibrerande. Det är så att det gör ont. Eftersom jag inte kan lägga upp Christophersens bilder här, får jag nöja mig med några av mina egna som tillhör de jag är mest nöjd med. Samtliga från stadsdelen Harajukus små bakgator.





Samtliga foto: Linda Iliste.

2 kommentarer:

Piddelito sa...

Underbara foton. Jag älskar gatufoto och street art. Planerar mycket dylikt när jag är i Tokyo i sommar! :)

Linda sa...

Tokyo är en minst sagt fotografi-vänlig stad, som sagt. Har man en bra kamera kan man ta otroliga bilder (min är inte super om man säger så :P, men skam den som ger sig...)