10 oktober 2007

Tillbaka i Sveriges Radio



- Jag kände på mig att vi skulle träffas idag, säger Catarina och ger mig en kram då vi ses på Sveriges Radio i Malmö på morgonen. Jag är dödstrött efter att ha sovit i genomsnitt 5 timmar per natt i nästan en vecka, men känner att jag får mycket energier av att sitta ner i fikarummet och prata över en kopp kaffe med henne. Catarina är en sån där person som jag beundrat från första gången jag träffade henne. Hon har arbetat som frilansjournalist i både New York och Singapore och har järnkoll på ekologi och fair trade. Hennes artiklar har publicerats i en lång lista tidningar. Vagabond, När & Fjärran, Svenska Dagbladet, DN, Femina, Hennes, Aftonbladet, Expressen... Och så gott som alla andra svenska tidningar man kan tänka sig. Jag tycker om att träffa människor som är riktigt duktiga på det de gör, utan att vara högdragna. Det inspirerar mig något otroligt. Vi sitter i studion med Sanna Martin mellan 9-9:30 och pratar om kvinnligt och manligt språk - någonting jag ställer mig otroligt skeptisk till. Den som vill lyssna kan göra det här - välj "9.00 - 09.30 onsdag 10 okt 2007". Jag lyssnar fortfarande aldrig till mig själv, men jag hoppas att det låter bra :)

Inga kommentarer: