31 januari 2008

Shopping for (a) change

Jag är inte den som brukar trösta mig genom att shoppa, men idag har jag gjort det. På förmiddagen lanserade H&M sin kollektion Fashion Against AIDS och jag har köpt linnet som är designat av älsklings-Rufus Wainwright. Självklart i 100% ekologisk bomull. Jag försöker generellt att konsumera så lite som möjligt, men shoppingen jag gjort idag är åtminstone för en gångs skull for a good cause. Jag jobbar själv med hiv/aids nästan varje dag och i H&M:s kollektion, som görs tillsammans med Designers Against AIDS som i sin tur samarbetar med UNAIDS, går 25% av försäljningspriset (kunde gott varit mer) till förebyggande hiv/aids-projekt runt om i världen.


Sen såg jag min notis om den nyöppnade ekologiska klädbutiken Fiber Fin i tidningen. Det kändes lite bättre då. Fast bara en liten stund.

Inga kommentarer: