10 april 2008

Andreas och Linda chattar

Jag är väldigt förtjust i Mötley Crüe och har så varit sedan jag gick i lågstadiet. Jag är också väldigt förtjust i Kat von D och har varit i ett par år. När därför Mötley-stommen Nikki Sixx och Kat von D nu har slagit sina påsar ihop tycker jag att det är ganska kul. Rent utseendemässigt passar de löjligt bra ihop.

Andreas är också väldigt road av detta faktum, men framför allt för att Nikki Sixx är född 1958 och Kat von D 1982. Eller road och road, disturbed är nog ett bättre ordval. Nikki är trots allt 24 år äldre än sin flamma och skulle med råge kunna vara hennes far. Är jag inte helt ute och cyklar har han t.o.m. en dotter (en bastard!) som är i närheten av Kats ålder.

När jag försöker förklara för Andreas, genom att skicka bilder, att de åtminstone är ett vackert par är Andreas inte alls med på noterna.
Andreas säger: Barnarovet. Nikki kan göra en ny låt. "I'm robbing the craaaadle". Eller en duett.
Linda säger: Men uuuh.
Andreas säger: Så svarar Kat: "and I'm robbing the graaaave". Allt i en country western-type of tune.
Linda säger: Så himla gammal är han faktiskt inte.
Andreas säger: I videon skulle de ha cowboyhattar, stå i en lada och ha en shootenanny. Nikki skulle klippa en mullet. I'd watch it.
Linda säger: Tommy Lee ser sjukt mycket mer sliten ut än Nikki Sixx faktiskt.
Andreas säger: Ja, han har väl krökat längre? Nikki har ju varit high on life ett jävla tag. Han är säkert kristen.
Linda säger: Haha, nej, det är han inte.

Jag bestämmer mig för att blidka Andreas med en fin Mötley-bild. Se nedan.

Jag tycker att de är superfina! Särskilt Nikki längst ut till höger med sina over knee girl boots. Jag mailar den till Andreas. Plötsligt faller andan på och jag skriver: "Wait, what am I doing in this picture? My girlfriend is about to get born!!"

Andreas säger:
Haha! "That's funny because it's truuue".

Och tja, det är det väl, hur fina de än är tillsammans.

2 kommentarer:

Martin J Frid sa...

Kärlek är alltid fint. Det är karma på högsta nivå. Dissa inte, tja.

Sedan kan man ju tycka ett och annat om tatueringarna.

Fint, tycker undertecknat i övrigt.

Linda sa...

Nej, man ska inte dissa kärlek. Det har du alldeles rätt i. Inte ens Hollywood-kärlek som kablas ut i TV på bästa sändningstid.
Och jag tycker att tatueringarna är superfina! Fast jag hade nog inte velat ha dem så där över hela kroppen ändå.