27 maj 2008

Biten av Hello Kitty-naglar

Jag har tidigare skrivit om lösnaglar, att jag aldrig sett så fantastiskt minutiöst manikyrerade, målade och pyntade naglar som i Tokyo. Att inte bara fingrarnas naglar blir som en slags prydnandsföremål; så gott som alla kvinnor som använder sandaler har tånaglar målade i diverse färger och dekorerade med små diamanter. Helt otroligt!

Men de här Hello Kitty-naglarna slår nog alla pris. Jag hade aldrig kunnat ha sådana, som jobbar vid ett tangentbord dagarna i ända.
Jag försökte ha akrylnaglar ett tag (det är bra att ha en bästa vän som är nagelteknolog, massageterapeut och naturmedicinare - hon fixar liksom hela kroppen till en, utifrån och in, alldeles gratis!) men det var typ snyggt i en vecka. För så fort de började växa ut och färgen flagna såg det hiskeligt ut och värre blev det när jag försökte fixa till det. Förresten tycker jag nog att det är finast med ganska korta naglar hur som helst.

Inga kommentarer: