24 juni 2008

Allt coolt finns i Asien

I går passade vi på att ha en god tur-middag med våra vapendragare Molly och Alex på Vapiano.
Mycket resprat blir det förstås, när man är på väg ut i världen igen. I våras var Molly i Hong Kong och Sydney och jag är återigen väldigt sugen på att bege mig ut på en längre upptäcktsfärd till platser jag inte tidigare besökt. Hong Kong verkar härligt galet.

Gästfriheten och artigheten verkar ganska lik den japanska. Molly berättade att deras vänner Jojo och Kenny, som de frågat om de kunde hänga med ett par timmar någon eftermiddag, spikat utflykter varenda dag under veckan de var där. Det kan man ju kalla ambitiöst om man vill.

Egentligen påminner det mer om mina erfarenheter i Indien än i Japan. Efter den första veckan i Indien sommaren 2005 var jag så slut i huvudet att jag bara ville sätta mig ned och gråta. Mina stackars skandinaviska ensam-nerver fick någon slags sensory overload av alla aktiviteter vännerna minutiöst planerat. Helt underbart och helt otroligt utmattande.


Utsikt över Hong Kong från Kowloon. Vilken saga!

Snart drar Rim till Hong Kong. Det ska bli jättespännande att läsa om!

Inga kommentarer: