29 juli 2008

Kristen kitsch på Christon Café

Jag har blivit sjuk och är helt sängliggande. Det hindrar mig dock inte från att blogga när det finns två saker som jag är löjligt förtjust i: kristen kitsch och restaurangbesök. Självklart finns det ett ställe i Tokyo som kombinerar de båda: Christon Café i Shinjuku.

Det känns som att befinna sig i en katedral och kunna bete sig betydligt mer syndigt än vad som egentligen borde tillåtas.


Stället är för en gångs skull också lätt att hitta, mitt i Shinjuku och tydligt skyltat.
8F Oriental Wave Building
5-17-13 Shinjuku, Shinjuku-Ku
Telefon: (03) 52872426

Jag får berätta mer en annan dag, nu måste jag dra täcket över huvudet igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Samma restaurangkung har en likadan restaurang i Shibuya (och en i Roppongi om jag inte minns fel) men den i Shinjuku ar snappet varre. Passa pa att ga pa din fodelsedag och upplev den bisarra kombinationen av kirsten kitsch, majonas pa all mat, betjaning som sjunger och klappar i handerna med narmast disneyansk religiositet! Varje Hello Kitty alskande Gothrockares (mar)drom!

Krya pa dig!

Linda sa...

Har de fler restauranger? Oj, det har jag missat, vad kul! Måste självklart testa fler :D