07 juli 2008

Luxis Aqua Bar & Restaurant i Ebisu

Jag måste bara lägga upp lite bilder från Luxis Aqua Bar & Restaurant i Ebisu för att det var så himla häftigt inrett.

Som jag skrivit om flera gånger är det verkligen något av det jag uppskattar mest i Tokyo; att det finns tusen och en sådana här ställen att upptäcka och inte en chans att du någonsin kommer att lyckas hitta dem alla. I varje litet kvarter lurar otaliga bar- och krogupplevelser, det ena stället coolare än det andra. Jag uppskattar också verkligen möjligheten att känna sig levande bara av att vara utomhus. I Stockholm eller Malmö känner jag ständigt hetsen att gå på klubbar för att känna att det händer något i stan; här behöver jag bara gå en promenad och det är mer puls än på det hetaste innestället i hela Sverige. Att gå ut och äta eller bara ta ett glas blir en helkväll i sig, egentligen onödig att krydda med mer. Men om man så vill finns det förstås också de coolaste klubbarna, det underligaste nattlivet fullt av allt från nakenrave till dygnet runt-öppna mangakaféer. Underbart! (Eller ja, hur underbart ett nakenrave är vet jag då inte, men möjligheten finns i.a.f.).

Anyway, bilder från Luxis var det!






Hit måste vi gå igen, liksom till absinthbaren. Liksom till typ hundra andra ställen!

2 kommentarer:

Thérèse sa...

Häftigt! Är det stora akvarium med fiskar och sånt vid ena väggen? Din blogg gör mig verkligen sjukt sugen på att resa till Japan. Hur länge ska ni vara i Tokyo nu?

Linda sa...

Det är precis vad det är, stora akvarium med fiskar som simmar omkring, i vissa rum från golv till tak. Jag har aldrig varit någon fisk-tjej men det är verkligen imponerande :D