15 december 2008

Tankar för dagen

Det är ju faktiskt blå himmel ute, men ganska kyligt. Fåglarna är väldigt kaxiga. På jakt efter en GPS och aldrig trodde jag väl att jag skulle googla Wal-mart. Det är dags att boka boende i Monterey och Santa Barbara i dag, ska vi kanske stanna i Santa Barbara två nätter och köra direkt till LAX därifrån när Joel och Johanna kommer? Det är dags att hitta vingårdar att besöka, undrar om man kan hitta någon man känner till sedan tidigare. Det ryker från poolen, undrar hur många grader det är ute? Magen är full av bagels, cream cheese och grönt Buddha-te och det känns lite som en sten. Nu är vi på väg mot Chinatown och Russian Hill. Jag är in awe över att det finns en stadsdel som faktiskt heter Twin Peaks här, tänk att ha bott där! Jag undrar om man kommer att märka av någon smugness och om jag i.s.f. kommer att gilla det. Får vi se några sjölejon i dag?

1 kommentar:

glokala birgitta sa...

Kom plötsligt att tänka på...

Twin Peaks! Du är ju uppväxt vid foten av Tueggen. På allvar. Alltså, redan då ville makterna att du skulle känna dragningen till tvillinghöjder. Eller?