07 mars 2010

Just like you imagined - Madrid June 2009

Nine Inch Nails på sin Wave Goodbye Tour. Vi har samlats med två tusen andra fans på klubben La Riviera i centrala Madrid där en gin & tonic är billigare än en flaska vatten. På mindre än en månad är jag på min tredje spelning med det allra viktigaste bandet.
Det är magiskt. Den sortens magi som bara uppstår när det är trångt, svettigt, och en överdos av kärlek, industri och smärta.
Ingen annan musiker har lyckats komma under huden på mig så som Trent Reznor gjort. Och nu, femton år senare, misstänker jag att ingen annan heller har en chans att lyckas.

Nine Inch Nails on their Wave Goodbye Tour. We've gathered with 2000 other fans at the club La Riviera in central Madrid, where a Gin & Tonic is cheaper than a bottle of water. In less than a month I'm attending the third gig with the most important band.
It's magic. The kind of magic you'll only experience when it's crowded, sweaty, full of love, industrial music and pain.
No musician has been able to dig as deeply under my skin as Trent Reznor has. And now, 15 years down the road, I suspect that non other will ever be able to either.

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh du har äntligen börjat skriva igen! Vad glad jag blir. Jag har saknat dig. :)

Linda sa...

Ja, jo, det verkar så... Jag känner äntligen att jag har något att säga igen. Hoppas att det håller i sig! Och tack för att ni finns kvar!