21 april 2007

Malmöfest

Helgen började i går på min god vän Cecilias nya hårsalong Wild At Heart. Det vankades invigningsförfest i butiken som kommer att fokusera på alternativt hårmode.

Cecilia är utbildad i Berlin och Los Angeles och mycket duktig på dreads, garndreads, extensions, hårförlängningar och liknande. På Wild At Heart kommer det också att säljas alternativt mode och ett rum hyrs, till en början, ut till några som säljer punk- och rockplattor.

Butiken är fruktansvärt snyggt inredd och har vackra väggmålningar signerade superduktiga Camilla. Vi var ett 20-tal inbjudna gäster som minglade med vin, öl och smått och gott att äta. En stor del av sällskapet gav sig vidare till en klubb som Cecilia anordnade för att fira butikens öppnande. Själv hamnade jag på andra äventyr på andra klubbar med en del löst PR- och musikfolk.

Natten avrundades med ett brak, bokstavligt talat. Det gamla uttrycket "vill man vara fin får man lida pin" (eller som vännen Catrina sa när hon såg mig: "wow, you really suffer for beauty") fick en ny innebörd när mina nyinköpta skor visade sig vara mer snygga än lätta att gå i. Jag trillade och slog huvudet rakt i gatan (no hands!)

I dag har jag uppslaget ansikte, fläskläpp, en halvt avslagen tand och vrickade händer och fötter. Grattis! Frågan är om jag nu är bakfull eller har hjärnskakning…?

6 kommentarer:

Anonym sa...

SVT visade häromdagen ett suveränt reportage om japanskt mode och japanskt shoppingbeteende (bla att de anställde ses som vandrande reklampelare och som trendsättare). Maken och jag var som klistrade vid tv:n.

Anna Malaga sa...

Jösses, det lâter lagom kul...
En sâdan frisyr drar ju uppmärksamheten frân fläskläppen. Du verkar dessutom ha ett bra hâr, perfekt att göra nâgot kul med.

Linda sa...

LoX, det var Kobra ni såg, eller? Jag skrev ganska nyligen ett inlägg med liknande innehåll, du kanske läste det?
http://tokyotidbits.blogspot.com/2007/04/tokyo-visar-morgondagens-konsumtion.html

Anna, jag ska definitivt lägga mig till med diverse snygga frisyrer till sår och fläskläpp läkt :P

Anonym sa...

snygg frisyr =)

Pumita sa...

Fläskläpp och halvt avslagen tand!Aaaaj, det gjorde säkert jätteont! Då klarade jag mig rätt bra iaf. Har inte så ont, ser mest bara misshandlad ut. Och inte har jag något att skylla på heller, som höga klackar eller så...

Anonym sa...

Jag måste säga att jag älskar dig blogg. Är ett stort Japanfan och en av mina största drömmar är att få jobba i Tokyo ett tag. Hoppas de e ok att jag länkar till dig i min blogg. /Mipan