28 maj 2007

Stadsdelsguide över Tokyo - Azabu-juban

Själv satte jag min fot i Azabu-juban första gången vår vän Chie, bosatt i området, ville ta med oss på en kvällskaffe på sitt favoritkafé. Eftersom jag aldrig varit direkt förtjust i Roppongi, var det en positiv överraskning att hitta detta lugna, men händelserika, område i dess direkta närhet.
Läs om Azabu-juban och Hiroo, avslappnande avskiltBP.
---
Idén med artiklarna är att ge en överskådlig blick av de stadsdelar i Tokyo som är av störst intresse för en förstagångsbesökare. De innehåller även tips på upplevelser, shopping, restauranger och nattliv som kan komma till användning många gånger om. Ett användningssätt är att klippa in dem i ett word-dokument och skriva ut samtliga inför en resa, eller helt enkelt att gå till direkt på nätet för att få idéer om vad man kan göra var beroende på vad man är sugen på. Tokyo har allt, men ibland kan det vara lite svårt att hitta det. Jag hoppas att jag kan bistå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda, jag trodde att Kill Bill utspelade sig här: http://www.kaguwa.com/info.html men det berodde tydligen på att jag blev felinformerad via en som var felinformerad. Då har jag varit där Kill Bill spelades in.

Linda sa...

:D
Det är inte lätt att hitta rätt i informationsflödet emellanåt...