04 juni 2007

Gårdag möter framtid


Jag är högst förtjust i de här häftiga kombinationerna av traditionell klädsel och nutida mode. Rosa kängor till kimono ser man inte så ofta, men varför skulle inte det kunna funka? Kreativitet ska ha få gränser och på gatorna i Tokyo blir det extra tydligt. Ulrika kallade mig för stilprinsessa för ett tag sedan (ett epitet jag fortfarande är väldigt smickrad över) och det har trillat in ett gäng mail om att jag borde varva bilder på japanskt mode med bilder på mig själv; dagens outfit. "Hur anammar du det japanska modet i din egen klädsel?", undrar läsaren Sara (ja, det kan man verkligen fråga sig...). Eftersom jag varken vill göra modeprofilen eller det Linda-personliga för dominerande i bloggen är jag fortfarande lite tveksam, men vem vet... Kanske dyker jag själv upp i kimono och rosa kängor på en bild här i bloggen snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det hade varit jättekul tycker jag också! Dagens outfit à la slätstruket vardagstråk vareviga dag känns väl sådär i regel. Men en stilprinsessa i japanskinfluerade utstyrslar låter faktiskt fabulöst.

Linda sa...

Jag tror att det låter mer fabulöst än vad det är, i.a.f. om det gäller mig :P
Men det vore jättekul att hitta en japansk stilprinsessa eller -prins (det finns det gott om) och köra en återkommande dagens outfit med henne.