04 juli 2007

Sommarprat - Drömmen om semester

Det har förstås ingenting med någonting att göra egentligen, men idag sommarpratar äntligen Filip & Fredrik så en annan kommer att sitta med hörlurar framför datorn och koppla upp sig mot P1 på webben. Hur jag ska kunna lyssna och jobba samtidigt är tveksamt, men det mesta går väl om man åtminstone försöker... De kommer att prata om en resa i USA 1996, så reserelaterat på ett eller annat sätt kommer det åtminstone att vara. I övrigt har jag fortfarande dåligt samvete för att jag sköter bloggen så uruselt för närvarande. Det jobbas fortfarande hysteriskt mycket. Idag sysslar jag visserligen med en roligare och mer avkopplande uppgift än på länge (att skriva korta, catchy introtexter till några av världens mest spännande städer), men jisses vad jag längtar efter semester. Har någon tips på hur man bäst hittar sista minuten-resor tar jag ytterst tacksamt emot dem. Jag vet inte om jag gör fel eller om det är tillgången som är dålig vid den här tiden på året, men jag tycker bara att jag hittar trista ospecade resor för typ 5000... Känns ju något fel i sammanhanget. Ge mig sol och bad på lyxigt hotell, bitte.

2 kommentarer:

Martin J Frid sa...

Prova Dubrovnik, jag minns att det var exakt vad jag behövde sommaren 1999, typ en månad. Fin medeltida stad och klart soligt.

Linda sa...

Det låter spännande! I jobbet som jag gör nu, med de olika städerna, blir jag mycket sugen på att åka någonstans ditåt :)