22 juli 2007

Semester!

Jag har påpekat det ett par gånger tidigare, men det är bara att göra det igen. Bloggen sköts för närvarande uruselt. Tiden räcker helt enkelt inte till.

Jag har under de senaste dagarna sysselsatt mig med ett reportage för Sydsvenskan Dygnet Runt (fotograf-Simeon har hängt med och tagit de läckra bilderna).
När vi, myggbitna och tistelstuckna, sprang runt på en hemlig, illegal festplats i fredagsnatt, frös lite och mest kände att "vi orkar nog inte stanna hela natten, väl?" påpekade en kille som vi intervjuade att, "men shit, är ni här och jobbar? Det här är alltså ert jobb, att gå på fester och snacka med sådana som oss? Vilken lyx!". Så nu känner jag igen, att Linda, vaffan gnäller du för? Live a little! Var nöjd! Kom ihåg att du lever din dröm.
Reportaget kommer att publiceras inom kort. Jag uppdaterar förstås om när. Just nu är jag mest irriterad på att jag missade uppsättningen "Transit - en stad i rörelse" i Västra Hamnen i Malmö igår. Det händer verkligen otroligt mycket spännande i Malmö i sommar, mitt lilla svenska smultronställe visar bara mer och mer upp sitt dynamiska, fantastiska ansikte. Synd att jag bara far och flänger på alla andra ställen hela tiden...

Jag funderar på att låta bloggen pausa nu. Fr.o.m. 25 juli är det nämligen äntligen semester som gäller. En massa härliga platser ska besökas. Norra Sjælland och Köpenhamn, Skånes östkust, Venedig, Stockholm, Budapest och Berlin. Jag ska försöka göra det till en dygd att inte sitta vid datorn, att inte använda mig av nätet. Jag har ingen aning om hur det ska gå till, men damn it, it's worth a shot. Så det blir kanske inte blogg av förrän i slutet på augusti/början på september igen. Ni vet var jag är. Och att jag kommer tillbaka. Under tiden nås jag förstås på mail och så där...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hördududu... ANTINGEN är det nerkopplad semester ELLER så "nås jag förstås på mail och så där". Njut!!