20 maj 2008

Beautyworld Japan 19-21 maj

Just nu pågår världens näst största skönhetsmässa, Beautyworld Japan, på Tokyo Big Sight. Inom skönhetsindustrin är mässan den viktigaste i sitt slag då det kommer till att snappa upp nya trender och produkter i Japan. För ¥3 000 kommer vem som helst in och kan fördjupa sig bäst de vill i ytligheternas ytligheter - här finns allt du kan tänka dig av kosmetika, hår och naglar, parfymer, hälsa och pryttlar att sköta hygienen med. Jag tycker sådant här är jättekul samtidigt som en röst i mig alltid kommer att påstå att något mer meningslöst egentligen inte existerar. Hur som helst är jag övertygad om att det är en häftig upplevelse att gå till Tokyo Big Sight nu i dagarna.
Förra året besökte runt 50 000 personer Beautyworld och dess 706 utställare från 23 länder. Mässan har funnits i tio år och på grund av framgångarna de senaste åren även som Beautyworld Japan West i Osaka.
På mässan i går fick en kvinna en ansikstbehandling av renaste guld vilket, i vanlig ordning, påstås vara bra för huden och hålla den ung.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjysst att den finns i Osaka också, lite närmare än Tokyo för mig :)

Är genuint intresserad av sånt där. Ytligt kanske, men kul att se hur långt folk kan gå för att se bra ut. Guld på fejjan liksom...

Linda sa...

Ja, på det viset är jag också grymt intresserad. Hur människan förhåller sig (eller för den delen inte förhåller sig) till sin kropp är något av det jag går igång mest på!