30 juni 2008

Tokyonatt

I lördags insåg jag att det inte ens behöver vara lätt att vara vegetarian ens när det ser ut som om det finns en massa vegetariskt på menyn (t.o.m. på engelska). Eusi-san lokaliserade en härlig izakaya i Shibuya (kändes lite som en djungel, mycket bambu och grönt, vi fick klättra upp för en liten trappa för att komma till vårt låga bord strax under taknocken och jag gick nästan vilse bland alla små gångar när jag skulle hitta toaletten) och tofurätt efter tofurätt fanns att välja och vraka mellan. Vi slog på stort och beställde in hur mycket som helst, men var och varannan kulinarisk liten konsthistoria hade visst rökta fiskflarn på sig eller var bakade med krabba eller räkor. Tur att vi hade Erik, Mys privata munskänk, med oss. Han smakade på det mesta i förväg och kunde förklara om det var grönt ljus eller ej att mumsa vidare. Buu, jag undrar hur mycket fisk jag ofrivilligt kommer att få i mig!

För första gången testade jag även en soppa som jag förstås inte minns det japanska namnet på, men som innehöll grönt te och plommonvin. Och när My beställde in the dumplings of happiness till efterrätt kunde vi mycket riktigt gå glada från stället.

Vi ville ta en tur till Legato, men det var stängt för private party så vi hamnade i stället på D-Lounges Sky Bar Loofnionde våningen. En drink motsvarade halva priset för hela middagen och jag satt så jag mest bara såg rakt in i en AC, men ändåå!
Tokyonatten!
Den ljumma luften!
Fint och roligt sällskap!
På ett tak i Shibuya!
You've gotto love it!


Vi är PÅ GÅNG!

2 kommentarer:

My sa...

O vad fin du har bloggat om vår kväll!

Linda sa...

Ja, det var en fin kväll! :D