27 augusti 2008

East Village

Som trogna bloggläsare vet, ligger Harajuku och East Village mig nog närmast hjärtat av alla världens stadsdelar. Inte så konstigt kanske, de påminner på många sätt väldigt mycket om varandra. Inte heller så konstigt att jag också fastnar för stadsdelar som Shimokita, Camden Town och Prenzlauer Berg. Tänk var trevligt det skulle vara om Södermalm i Stockholm verkligen påminde om sådana platser på riktigt, inte bara i den ytligaste av ambitioner.

Jimmy från Trash & Vaudeville, you've gotta love him.





Min första utekväll i Tokyo någonsin träffade jag en ung kille från Los Angeles som berättade att han inte bodde där längre, "naw, now I'm reciding on 14th Street in New York". Tänk att man själv kan sitta på en lägenhet mitt i centralaste Tokyo och ändå bli avundsjuk på någon annans levnadssituation...

Inga kommentarer: