04 augusti 2008

Katie has stolen my heart

Jag gillar det mesta som är kawaii och gulligt. Som mången gång konstaterat i Tokyo finns det en uppsjö av ting som passar 100 procent i den miljön men som skulle te sig tämligen töntiga utanför sin kontext, i Sverige. Men vissa saker kan jag inte låta bli att köpa hur som helst, som kommer att följa med till vilket hem som helst, var i världen jag än då och då hamnar. T.ex. söta varelser skapade av Hayao Miyazaki. Som den här, här intill. Eller Kikis katt.

Eller som alla varelserna i Tonari no Totoro.

Så fantastiska!

Jag har nog aldrig fastnat för tecknade Hollywood-skapelser. Men när jag och Andreas såg Horton Hears a Who! häromdagen blev jag handlöst betuttad i "the yellow poof ball" Katie. Jag har inte den bleeekaste aning om vad det ska föreställa för något, men det spär säkerligen bara på charmen. Den här gula bollen är så söt att mitt hjärta brister. "Ååååååh!" piper jag och klappar händer per automatik så fort jag ser Katie. Jag gör det nu, bara av tanken. Titta bara!

"In my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies!"

Jag vill ha en alldeles egen Katie! När kommer gosedjuren?!

Inga kommentarer: