12 december 2011

First we take Manhattan

Ett mycket hektiskt år går mot sitt slut.

Tillsammans med Johnny Wohlin har jag intervjuat krögaren Pontus Frithiof och när jag spenderade en eftermiddag i sällskap med dukningsdrottningen Catharina Lindeberg, stod Morgan King bakom kameran. Morgan och jag har också rest runt Västra Kapprovinsen i Sydafrika och njutit av regionens mat, viner och joie de vivre-livsstil. Något liknande var vad som mötte mig och Nicholas John Stevens när vi fick i uppdrag att utforska vad Gran Canaria egentligen har att bjuda på bortom de mest upptrampade turiststråken. Ovanpå det har jag gått en intensiv, om än mestadels verbal, crash course i thaiboxning efter att jag och Karin Skoog bestämde oss för att undersöka hur några av Sveriges främsta boxare i Thailand förbereder sig inför kommande mästerskap.

Ovanpå det har jag också intervjuat författaren Mats-Eric Nilsson, skrivit om Reykjavik, mysiga skidorter, vaccinationsråd inför utlandsresan och rest kors och tvärs genom europeiska Ryssland tillsammans med Team Árstíðir. Under två intensiva turnéveckor möttes vi av gästvänligheten från gamla och nya vänner, spenderade fler timmar än vi orkade räkna på nattåg och uppträdde på TV-program (varav ett också hade Spike Lee som gäst!) och för utsålda hus, från Petrozavodsk i norr till Voronezh i söder.

Jag har rest mer än året har månader och älskat varje minut. Många jobb återstår att se tryckdagens ljus - men här är ett par av dem.

It's been a very, very busy year that now is drawing to its end. Here's a little of what I've been up to.

Inga kommentarer: