18 december 2006

Japanska julklappstips

Det roligaste, och underligaste, tipset hittills - Your personal ATM

Det är aldrig för tidigt (eller för sent...) för att få ordning på ekonomin, och vad kan då vara bättre än en helt egen ATM?

Den avancerade pengaboxen låter dig sätta in och ta ut kontanter, och kan även skilja mellan olika typer av mynt och sortera dem korrekt. Din personliga ATM kommer med en PIN-kod och ett kort, och du kan t.o.m. ställa in att du vill göra besparingar och datera uttag/insättningar så att du "håller koll" på dig själv och dina pengar.

Du hittar en svart eller rosa variant på Kiddy Land, Omote-sando, för ¥3,150.
Spana in hemsidan om du läser/skriver japanska.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... schysst! En avancerad spargris helt enkelt. Jag borde helt klart införskaffa en sådan och låta min pojkvän ha pinkoden och inte jag själv. Då kanske det hade blivit lite ordning på ekonomin:)

Linda sa...

Maria, med tanke på hur mycket julklappar jag "råkat" köpa vid det här laget (jag som inte skulle köpa något alls utan köra på "make the presents"-stuket rakt igenom) skulle jag nog behöva en personlig ATM som kunde tala om för mig att "neeej, stop! Du blir barskrapad nu!". Jag får kanske köpa en så att jag slutar handla ;)

Anonym sa...

Har den samma funktion som Japanska postkontorens ATM; att när man har tagit ut sina pengar och påminns att inte glömma den så dyker det upp, helt oväntat, en katt-tiger-liknande mysfigur med kläder som vinkar till en i nedre hörnet? Då köper jag direkt!

Önskar att de stela svenska bankerna kunde ge oss något dylikt, istället för endast torr, svart text på vit skärm. Det japanska sättet är lite mer varm humanism! ;-)

Nadia sa...

En sadan hade jag behovt! For att inte slosa sa mkt pengar och sedan fa en chock nar man upptacker hur lite som ar kvar pa kontot...