11 september 2007

Senaste japanska skolflicksmodet


Den senaste modeflugan bland japanska skolflickor är överdimensionerade ögonfransar. Är du hipp och har pengar nog - fransarna görs för hand, kan bli upp till tio gånger längre och kostar runt Y5000 - är det dags att sätta kursen mot Tokyo Lash Bar, som en del av shu emura, i Omotesando-kvarteret. Detta "fashion statement for your eyes" är förstås signerat densamme - den legendariske japanske make up-artisten Shu Uemura. Hans butik i Omotesando var den första och hävdar sig gärna fånga det bästa av Tokyos pulserande, spännande och neonglittrande nattliv. Med fantasieggande namn som Lucent Sky och Lucent Sun (som kastar färgmönster på ansiktet), Velvet Feather, Dazzling Diamante och Yellow Flash faller Tokyos unga gals som furor. Förutom ett stort antal av dessa unika typer av ögonfransar, kan du få professionell hjälp med mascara, ögonbrynsmanikyr, ögonbrynspennor, eyeliners, "lash repair" och branschledande produkter som shu emuras ögonfranscurler och pincetter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att du "läste" min tanke. Tänkte googla efter en store locator för Shu Emura just idag. Anledningen var just Tokyo Lash Bar. Make Up Store har ju också börjat med snyggare party-fransar, men undrar hur handgjorda de är...?

Det börjar dra ihop sig. T-minus 19 dagar kvar!

Linda sa...

Wow, jag är minst sagt avis! Mina Tokyo-planer utkristalliseras visserligen mer och mer just nu, men det är ändå ett antal månader in i framtiden fortfarande... Hur var det nu igen, det är Kyoto du skulle åka till? Och plugga japanska? Enlighten me ;)

Anonym sa...

Japp, det blir Kyoto 1 år med sambo för att plugga språket. Det känns som att det börjar dra ihop sig rejält. Vi åker redan den 1:a okt för att spendera 10 dagar i Tokyo och sen drar vi vidare till Kyoto med Shinkasen. Tror du jag är exited eller? :D All BRA info jag fått har jag läst till mig på BP-artiklarna du skrivit. Det har hittills bara peppat och rätat ut mååånga frågetecken ska du veta!

Gällande flygbiljetter:
vi bokade våra den 3:e aug och de kostade 8300 inkl skatter. Vet inte vad de brukar ligga i pris annars, men jag trodde de skulle vara mycket dyrare. Det var de billigaste som fanns och då byter man Heathrow för direktflyg på 12 timmar till Narita. STA travel var hur vänliga som helst och fixade fram priser och sånt. Jag dubbelkollade om det fanns billigare biljetter på nätet, men kom aldrig under 9000 exkl skatt...