02 januari 2008

2008

2007 slutade ganska dåligt och 2008 har börjat likadant. Jag har varit katastrofsjuk sedan julaftonskväll och ser ännu ingen bättring i sikte. Jag trodde att jag var hyfsat på gång att komma på benen på nyårsafton. Firade ordentligt, men ändå stillsamt, bara för att vakna dagen efter och må ännu sämre.
Jag har en snäll man som nu försöker ringa till vårdcentralen å mina vägnar - jag har varit så sjuk så länge nu att det uppenbarligen inte räcker att vara sängliggande - för det är väl dags att sätta in lite sjukvårdsartilleri, fast att jag egentligen inte vill. Men det går dåligt, telefonkön är ständigt "full" och det börjar kännas som ett skämt, alltihop.
Jag har aldrig tid att vara sjuk, men verkligen inte just nu. Frilansjobben har börjat lägga sig på en ytterst stressande hög, heltidsjobbet drar igång igen på måndag, musikalbesök och utlandsresor är mindre än en vecka bort... Det här går inte! Och stresspanik lär ju knappast höja immunförsvaret...

Har någon huskurstips? Förutom att koka ingefära med honung.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter förfärligt
Prova med vilök, tabasco, chilifrukter och cayenne blandat men honung.
Det hjälper inte och det smakar avskyvärt men du kommer att veta att du mådde ganska bra INNAN du åt den där sörjan...
Hoppas du snart blir frisk
/Bosse

Linda sa...

Tack. Har fått penicillin och någon annan medicin mot inflammerade slemhinnor nu - men fortfarande mår jag skit skit skit. Vi får se om det vänder snart... Förhoppningsvis...