21 februari 2008

On my way to Warsaw

Nu drar jag till Warszawa för lite jobb, men mest semester. För en gångs skull har vi lagt lite pengar på boendet. Jag tycker det är ganska värdelöst i vanliga fall: jag och Andreas har en tendens att vara utomhus tolv-sexton timmar om dagen när vi reser och varför då betala löjliga tusentals kronor för ett rum man knappt vistas i? En mjuk säng är det ju i stort sett alltid ändå. Nej, i så fall ska det vara något extra särskilt med hotellet. Men den här gången ser jag faktiskt fram emot att kunna lata mig lite extra på ett fyrstjärnigt hotell mitt i city.
(Frukost däremot, det vill jag hemskt gärna att det alltid ska ingå!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sag att du hade skrivit massa guider till tokyo och japan. De var jatte intressanta och bra skrivna, jag ska spara och skriva ut till min resa. Jag ville bara passa pa att fraga om vadret i mitten/slutet pa augusti. Ar det sadar outhardligt hett och fuktigt i Tokyo da? hur manga grader ror det sig om? tack pa forhand!

Ha det sa kul i Warsawa!

Linda sa...

Hej hopp! Vad kul om du får användning av dem, det är precis det de är till för :)
Det finns nog tyvärr en risk för att det är outhärdligt hett och fuktigt i Tokyo då, ja. Det är i.a.f. min erfarenhet. Visst finns det undantagsväder, som alltid, men det normala vädret är hett och fuktigt. Graderna ligger väl där runt 25-30, men det är framför allt luftfuktigheten som gör det jobbigt och tungt att vara ute.
Jag skulle ju däremot inte avråda dig från att åka p.g.a. det, illa är det inte (då skulle jag snarare avråda från att åka under regnperioden mellan mitten på juni och mitten på juli, regn är tristare än hetta i mitt tycke).