03 juli 2008

Helkväll i Ebisu

Har varit en bakis i dag, usch. Klämde en flaska bubbel och x antal glas rött i går tillsammans med Maria och Andreas i Ebisu, först med middag på Red Pepper och sedan ett antal timmar vid bardisken på underbart mysigt absinthhak i krokarna. Tur att vi inte valde att klämma ett glas av det gröna giftet vid tre på natten som det pratades om...

Jag älskar verkligen det där med Tokyo, alla små otroligt charmga barer som finns överallt, som har så mycket karaktär att man bara gapar. Det är som Vampire Lounge i Stockholm, fast i tusentalet och i lika många olika stilar. Helt fantastiskt!

Och så roligt att äntligen träffa Maria efter alla misslyckade försök vi gjort att tima varandra de senaste ett och ett halvt året!

Finaste bardisken.

Maria och Andreas är PÅ GÅNG!

Jag är en riktig vinkärring.

2 kommentarer:

glokala birgitta sa...

Hej där bägge båda T-fantaster!
IDAG har jag återinträtt i internetland (efter supervilan ute i skogen, vid stranden, bland sommarens OÄNDLIGA mängd arga småkryp - jag är, milt sagt, u p p ä t e n).
Ni kan ju njuta av att vara bakis - Martin och jag och 6-7 till i gänget av blandade flickbekanta & tillhörande mammor (!) ska istället njuta av distingerade herr Cohen medelst picknick i Sofiero slottsträdgård, med milsvid (nåja...) utsikt över Öresund. Kjellvander är förband - inte illa det heller.
Alla hälsar till Nippon!

Linda sa...

Jag läste Cohen-recensionerna, verkar som om det var en helt fantastisk kväll! Jag får väl fortsätta leva på mina Cohen-minnen från hans spelning på Liseberg 19... Ja, när var det? 1993?