21 juli 2008

Jo, Roppongi har sina guldkorn

Innan jag går och lägger mig med Rufus Wainwright i lurarna måste jag bara skriva ett par rader om Mado Lounge i Roppongi.

Som ni vet är inte Roppongi min favoritstadsdel i Tokyo (snarare tvärtom, jag skulle nog vilja uttrycka saken som så att Roppongi suger), men det betyder inte att där inte finns en eller två ställen som är värda uppmärksamhet.

Mado Lounge är ett av dem. Som i de flesta fall handlar det till syvende och sist om sällskapet man beger sig dit med, men eftersom det inte är varje dag man röjer loss på en klubb på 52:a våningen... Så... Tja, vad mer behövs egentligen sägas?



Det ÄR en utsikt att dö för, där också!

Nu sjunger Rufus en vacker NY-ton i lurarna, hjärtat smälter som vanligt av hans röst (när jag inte lyssnar på NIN eller QOTSA heeela dagarna lyssnar jag på Rufus heeeela dagarna - eller kanske Kent) och jag känner sömnen locka. Det gäller att vara pigg på Shimokitazawa-äventyren i morgon liksom date med våra supervänner Eri-san och Mie-sa.

Inga kommentarer: