25 december 2008

Maaad Christmas food shopping

Att handla julmat dagen innan Christmas Day är inte ett skämt här i LA. Det tog oss nästan sex timmar att ta oss igenom hela projektet, men då fick vi en helt full vagn med matvaror (som även tog upp all plats bagageluckan) och ett gäng julklappar till varandra.


Planen var också att inhandla en vegan whole turkey, en så-kallad tofurkey, men när det visade sig att den kostade $50 nöjde vi oss med att ta en bild på spektaklet...

Jag har aldrig ätit riktig kalkon så jag har ingen aning om hur det här skulle smaka i jämförelse, men det är ändå lite synd att den var så dyr. Det hade ju sett helt för over-the-top kul att ha den mitt på matbordet.

2 kommentarer:

glokala birgitta sa...

Vegankalkon... märkligt påfund. Martin och jag höll oss till Dr Oetkers Pizza Mozarella på julafton, och en färsk sallad på spenatblad, miniplommontomater och pärlchampinjoner, kryddad med krasse, rökt havssalt och citronolja. Mums!

Anonym sa...

En bra sak med usa att det gar att fa tag i vegetariska alternativ overallt!! Det ar nat man saknar i Italien framfor allt, men ocksa i sverige tycker jag...ja nu ar ju inte jag vegetarian (tyvarr kan jag inte lata bli fisk och parmaskinka), men jag ater knappt kott och foredrar alltid det vegetariska alternativet om jag har ett val..