25 februari 2009

Billigt

Jag kan inte hjälpa att bli annat än förvånad när jag, med bara tre veckors varsel, bokar flyg från Stockholm till Kenya och det landar på nätta 6 000 kronor. Borde det inte rimligtvis vara dyrare?

Något känns helt off när jag samtidigt försöker boka en tågbiljett mellan Stockholm och Köpenhamn, ute ett halvår i förtid, och det kostar 2 000 kronor. Med studentkort.

Hur går det här ihop? Och att SJ skulle ta miljöfrågor på allvar, vilket skitsnack. Jag måste gå från mina principer helt i den här frågan och verkligen ställa mig bakom en privatisering. Konkurrens på järnvägen, tack!

1 kommentar:

glokala birgitta sa...

Something is rotten in the Kingdom of Denmark, som gamle William S sa - fast man kan ju med lätthet byta ut Denmark till lämpligt annat.
Frångå en princip till: sök en biljett på Tradera eller nåt... Förra veckan kom man med tåget Stockholm-Lund för 200 spänn.
Det ÄR alldeles tossigt att det ska vara så här! Av MÅNGA anledningar. (Dom tar vi en annan gång, en animerad gång - en sån där när vi löser alla världens problem på en gång. Jag önskar det kunde vara så - enkelt, lösbart. Och inte ta sån förbannat lång tid av envist och uthålligt påtryckningsarbete, om och om igen.)