05 februari 2008

Tips om Kalifornien

Som tidigare nämnt blir det under 2008 en tripp till USA för min del. Jag gillar att vara ute i god tid och har därför redan börjat sälja in ett par reportage till en av Sveriges största resetidningar och pratar boendealternativ med vännerna i London som kommer över för att fira "the holidays" med oss.
Nu behöver jag er hjälp! Alla som har rest i Kalifornien (San Francisco, Los Angeles, San Diego - liksom Tijuana och Las Vegas) får jättegärna komma med alla tänkbara tips. Vad får vi helt enkelt inte missa? Kommentera eller maila så blir jag superglad! Och eftersom jag kommer att skriva reportage om platserna - vad vill ni veta?

1 kommentar:

Marie-Louise sa...

Hej Linda!

Åh, Californiaaaaa here weeee cooome, som OC. Driving down on one O one, Highway 101 alltså är ett måste!

Det bästa jag gjorde när jag var i Santa Monica för att hälsa på en kompis var att hyra bil och köra längs kusten. Vi började med Malibu för att sedan köra längs med en mindre väg ända ner till Laguna Beach. Det tog hela dagen och vi stannade i ställen som Marina del Rey (mysigt med bryggpromenad),
Huntington Beach (strand för hundrastning i närheten -kryllade av dem), Newport Beach (legendarisk pga O.C) och till sist Laguna Beach (underbart vackert och lyxig liten stad).

När vi vände hemåt på kvällen körde vi 101-vägen och när man börjar närma sig L.A så var det 7 filer i vardera riktning, snacka om att jag blev nervös och höll hårt i ratten!

Jag har massor av flera tips, även om jag var där så kort tid hann jag se mycket. Men det mesta är ju typiska turistgrejer. Hör av dig om det är nåt särskilt du vill veta.