19 juli 2008

Vad har hänt med min arm?

När vi var i Nikkō kände jag plötsligt hur det sved till på armen, ungefär som ett myggbett. "Fan, inte fler!" tänkte jag, bara för att inse att det var inte alls det någon mygga som satt på min arm, det var någon konstig stor insekt som tydligen (genom min tröja!) fått för sig att jag såg smaskig ut. Jag blåste bort tingesten och upptäckte att jag hade två små sår som blödde. Sedan dess har det hela blivit först ett litet blåmärke för att sedan bli en svullnad som kliar. Jag har inte den blekaste aning om vad som hänt och det är nog inte alls farligt, men lite läskigt känns det allt... Insekter står inte högt i rang på min dagordning.

Nikkō (som ligger si så där två timmar norr om Tokyo, är ett av de främsta inhemska turistmålen för japaner och vars tempel och helgedomar med omgivningar sedan 1999 finns med på UNESCO World Heritage List) var för övrigt väldigt vackert, men det får ni läsa mer om i När & Fjärran senare i år...


Liljor på riktigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vampyr?!

Linda sa...

Haha, man skulle nästan kunna tro det. Får väl se hur det utvecklas, än så länge kliar det bara ;)